"Allrakäraste syster", på Stadsteatern,

Var riktigt lyckat! Valle började ladda redan igår, då han sprang runt och skrek "teater, teater, teater" innan han gick och lade sig. Laddningen höll i sig till idag, då han satt på tunnelbanan riktigt glad.
Valle med biljett

Här tittar han på biljetterna och funderar på vad som ska hända.

Pernilla

Vi gick tillsammans med Pernilla, och hennes syster barn.
Även dem var nervösa, men de var åtminstonde "två".

Valle

Det märktes däremot att Valle var lite nervös.

När själva teatern började, skulle alla barn följa med in från början och sitta längst fram, vilket jag trodde skulle vara omöjligt, men Valle gick faktiskt in och satte sig. Självklart titta han runt efter mig, men förvånandsvärt säker i sig själv är han..
Detta märktes inte minst när han började skratta högt, innan de andra barnen, och kommentera "MAMMA! DE ÄR TÖRSTIGA!" och tyckte att jag skulle ge dem vatten. Tillslut tinade även resten av barnen upp, men Valle verkade minst sagt ha roligast.

Själva teatern handlade om en flicka som kände sig lite utanför för att lillebror tog så mycket plats. Så hon "hälsade på" sin tvillingsyster, påhittad, som var prinsessa i någon rosdal. Där lekte de, klappade hundar, busade, red häst, bjöd på godis och sjöng. Skådespelarna var otroliga, och verkligen anpassade till 3-5års åldern. Mycket miner och skämt, och en enkel, men spännande, handling. Stadsteatern är verkligen toppen!
Valle med sitt kort

Efter teatern fick de varsitt kort, som Valle ska hänga upp i sitt rum.



Vi åt en snabb liten picnic, och sedan så bar det iväg.

Kulturhuset

Innan vi åkte hem kikade vi lite snabbt inne i kulturhuset.

Kulturhuset

Det fanns knappar att trycka på, när det gäller kartan över Stockholms byggprojekt.

Så, det var en mycket lyckad dag!
Hoppas ni också hade det. :)

Kommentarer
Postat av: D.Dede

Hey gumman =D



Neh men ja gillar inte när folk skriver att jag är något jag inte är, jag tycker de visar brist på respekt =D men men de är bara jordiska bekymmer.



Bra att du slutat med de antidepressiva, vilka åt du? Vilka biverkningar fick du?



Kärlek

/ - D.

2010-12-15 @ 09:14:00
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0