Helgens julpyssel!

Jag har självklart missat att lägga upp inlägg från mitt, Robins och Valles julpyssel i helgen! Det var däremot massivt och underbart roligt! ♥

Valle och Robin

Valle tyckte det verkade jätteroligt att bygga pepparkakshus.

Pepparkakshus

Fast ganska svårt...

Granen

Under tiden pepparkakshusets första del torkade, så pyntade Valle och Robin luciagranen.

Granen

Småpojkarna!

Granen

Det krävdes djup koncentration!

Granen

Såhär fin blev den tillslut!

Granen

Lyser nästan lika starkt som mitt ljus. ♥

Lussekatter

Det bakades även massor, här lussekatter!

Knäck

Mmm, vad gott det luktar.

Knäck

Robin fick det stora ansvaret att pytsa ut all knäck i små behållare, haha!

Pepparkakshus

Därefter fortsatte de med pepparkakshuset, nu själva dekorationen.
Valle var lagom kinkig för att han inte fick äta upp alla nonstop istället.

Mat

Vi lagade också mat.

Mys

Och myste! ♥

Hem

Efter en helt underbar dag åkte Robin hem.. :(

Vi fixade också iordning morfars julklappar, men det kommer upp när han väl fått sin julklapp! ;)



Valle var engagerad och byggde även sin tågbana hela Lördagen och Söndagen!



Valle var mycket stolt över sin super-snurra.



Han byggde även in tågbanan från sitt rum, in till vårt sovrum.
På Söndagen utökades även detta hela vägen över hallen in till sovrummet!

Valle hjälper med paj

Valle fick även hjälpa till att  baka en choklad-mazarinpaj!
Han vägrade dock ha botten på sin, utan ville bara göra kanterna, och vart mycket sur när jag försökte förklara svårigheterna med hans idé...

Men det var min mysiga helg!
Hur var er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0