Besvikelse,

Jag kände att jag hade behov av att skriva ned något i bloggen, men just nu finns det egentligen bara en irriterande tanke i huvudet. Därför får det väl bli den jag får skriva om.
Detta är inget humoristiskt inlägg, eftersom humorn gick och la sig igårkväll och vaknade tyvärr inte idag när Valle bestämde sig för att visa upp att han bajsat i pottan genom att lägga pottan i sängen där jag sov. När jag väl hade satt mig upp hade tydligen bananskalet blivit kvar i sängen efter att Valle bestämt sig att be mig att skala den åt honom när jag sov. Därför hade jag ett stort bananmärke på ryggen, och bajslukt i näsan. När ni nu väl förstår varför jag inte har en lust att ta dagen med en klackspark, kan jag återgå till mitt irriterande ämne.

Vissa människor är sådana man verkligen tycker om. Som man vill ska tycka om en. Denna person var en sådan. Men denna omogna varelse har en själbevarelsedrift som överskrider empati för andra människor. Vad är det med människor som är såpass självcentrerade att de gärna vill förhöja sig själva genom att göra ned andra? Alla verkar ha dessa beteenden. Är det ett överlevnadsbeteende som jag missat? Eller är det ett överlevnadsbeteende som blivit felknullat i analen så dessa människor ärligt tror sig bevisa sin överlägsenhet genom att vara omogna perfektionister?

Jag har i alla fall bestämt mig för att jag inte tänker hjälpa sådana individer längre. Om de ska visa sig bättre på min bekostnad, så kan de lätt klara sig genom att titta på Ugly Betty på 5:an och ha ett klockrent offer att jämföra sig med. Eller varför inte bara sluta vara en uppmärksamhetssökande omogna lallare och försöka bevisa för sig själva att de inte behöver spegla sig i solen för att lysa som en måne, utan att deras egna personlighet kan göra att de lyser som den starka vackraste stjärnan på himlen? Tyvärr är väl inte detta tips man kan ge till personer vars personlighet ligger på gränsen till ett svart hål, men det är deras problem.

Nu kan jag inte själv säga att jag lyser som en sol på himlen, men jag tänker åtminstonde ringa in de enstaka stjärnor som finns för mig. Resten tänker jag nuce:a. ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0