Värmeslag 1.0

Hur kan folk tycka om att gassa i solen när det är 30 grader varmt? Jag står inte ens ut att sitta inne i lägenheten med 7 glas vatten och en kalldush över huvudet varje timme. Är det något fel på mig, eller uv-stråls-brudarna som är brunare än pepparkakor? Det borde vara mode att sitta i skuggan om dagarna, så hade jag inte känt mig lika tråkig. Och jag tänker vägra sätta på mig en ful beppe-mössa för att skydda mitt huvud mot överhettning bara för att vara lika cool som alla andra. Det skulle inte fungera. Greta Garbo stilen fungerade inte heller. Har jag sjal över huvudet ser jag betydligt mer lik en zigenare än en filmstjärna. Nej, jag tänker ställa mig naken på balkongen och dansa regndansen. Då kanske gud gråter en skvätt över mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0