Varför kan det aldrig vara varmt när jag inte har skolarbete?

Nu ska jag visserligen inte klaga på det... Jag har hällt en hink vatten över huvudet för att klara av denna Afrika-värme, men det är ändå en viss ironi i att alltid ha som mest skolarbete att göra när solen böljar. Helst vill man ju springa ut spritt språngande naken och hoppa över en sprinkler (Inte för att jag ska, så ni behöver inte oroa er för att se en tjock kvinna hoppa runt med valkar studsandes.), eller bara krypa ned i ett stort karl av isbitar. Men detta går alltså inte. Livet har inte ens varit så omtänksamt mot mig så att jag kan ta med min bärbaradator ut, eftersom batteriet måste ha en strömsladd inkopplad permanent för att inte kolavippa.

Nej, jag ska alltså glatt sitta fastklistrad vid en skärm resterande tid av dagen och analysera till min uppsats. Som en självbevarelse drift tänker jag på alla de lättklädda fjortisarna som skolkar för att sola i värmen nu. Säkert med sitt överspacklade smink rinnandes ned för kinderna av all svett som bildas för att det är så varmt. De lär säkert få hudcancer av all UV-strålning. Och pedofiler som runkar till dem.
Det är ju för väl att jag inte skolkar alltså..

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Krypa ner i intill en stor karl borde det väl vara? Men jag vet inte riktigt hur det skulle svalka:P

2010-05-18 @ 09:20:32
Postat av: Hanna

Krypa ned i ett stort KAR skulle det vara. Men mitt undermedvetna verkade vilja skriva "karl"...

2010-05-18 @ 21:22:43
URL: http://darkshiira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0