Dockteatern

Var lyckad! Upplägget på teatern var kanske inte riktigt likadan som orginalet, men troligen modern och lätt för barn att anknyta till. Mycket roliga barnvisor, som "Små grodorna", "Blommig falukorv" och massa andra, samt några inklämda skämt som jag skrattade åt.

Vägen dit.

Vägen dit var riktigt mysig att gå.

Vägen dit.

Speciellt eftersom det var ett otroligt regnväder!

Innan det började.

Valle vågade inte riktigt sitta med de andra barnen.

När det började

När de släckte ned blev det helt kolsvart!

Benny Bruse ska gå över bron, men blir skrämd av en groda.

Här blev Benny Bruse skrämd av en groda, precis innan trollet tittade fram och skulle äta upp honom!

Valle klappar händerna

Valle klappade glatt i händerna, sedan ville han inte gå eftersom han ville se på mer teater.

Valle älskar teater!
Någon som vet någon annan barnteater?

Hembakat fikabröd efteråt.

Därefter fikade vi, på hembakat fikabröd!

Valle fikar på biskvi

Valle åt en smaskig biskvi.

Jag, som åt en pecannötskolapaj och en nötblandningspaj..

Och jag och min sambo delade på hälften av en pekannötskolapajbit och en nötpajsbit.

Så dagen var otroligt lyckad! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0