Hemma och sjuk,

och funderar över valen till lärarutbildningen. Jag tycker de är riktigt dåliga på att informera oss om när valen ska vara gjorda, vilka val vi måste välja och vilka val vi får välja. Vad jag förstått hitills, enligt Karin, så behöver vi välja Matematik eller Svenska. Och eftersom Svenska inte går att välja på vårterminen så...

Matematik för yngre åldrar II - är det denna kurs vi behöver läsa? Den är endast en halv termin. Och i så fall, kan jag läsa..
Didaktiska perspektiv på engelska mot yngre åldrar
- som då också ska vara på 15hp?
Men då kommer jag knappt ha läst någon Svenska, förutom den lilla vi läste förra året, och bara 15hp Engelska och 15 hp SO-ämnen.

Jag anser att Lärarutbildningen borde skärpa sin information lite mer. Och framförallt se till att vi läser fler ämnen. Annars är det inte så konstigt att elever inte går ut med grundläggande behörighet till gymnasiet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0