Stress..

Jag tror jag förlorat min förmåga att slappna av riktigt ordentligt. Jag tror visserligen detta är en samhällssjukdom.

Men det finns tyvärr alldeles för mycket saker man bör göra innan dagen är slut!

  • Plugga, är något man alltid känner en stor ångest över när man studerar. Man "borde" plugga istället för att göra en mängd andra saker.
  • Man får alltid rådet att slappna av och göra något roligt för att hålla livsglöden uppe, annars går man lätt in i väggen. Så att göra något roligt är nästan ett tvång.
  • Jag borde verkligen göra någon fysisk aktivitet, men detta är det som främst blivit bortvalt....
  • Man ska leka med sina barn och stimulera dem dagligen, samt gå ut med dem i naturen, annars är man en dålig förälder.
  • Hemlagad mat är alltid den bästa, men det skiter jag i - Det går snabbare att äta ute.
  • Vädra lakan och lägenheten är verkligen något jag bör göra dagligen, annars får jag hosta av min astma.
  • Städa, speciellt när man har småbarn. Detta eftersom det annars ser ut som en sprängd leksaksbutik.
  • Sminka sig och duscha, vilket tillsammans faktiskt tar en timme av min dag... Jag kanske borde effektivisera detta?
  • Läsa godnattsaga för Valle! Eftersom Valles framtida språkförmåga hänger på hur mycket jag läser för honom....
  • Ta reda på dagens nyheter, läsa tidningen i mitt fall, för att hålla mig uppdaterad över vad som sker i världen.
  • Träffa kompisar och släktingar, vilket egentligen räknas in som nöje och avkoppling, även om det är mer avkopplande att läsa en bok...
  • Läsa böcker, eftersom läsningen måste hållas färskt.
  • Handla mjölk, eftersom utan mjölk i kaffet går jag in i väggen, och den försvinner mirakulöst varje dag?!
  • Umgås med sambon, eftersom relationer måste vårdas ömt och kärleksfullt varje dag.....
Ja, så man förstår varför jag egentligen har svårigheter att slappna av. Jag undrar om jag ens hinner andas?




Ni kanske förstår min frustration när min sambo då väljer att organisera sitt skåp en timme innan hans kära mor och bror ska komma och fika hemma hos oss?



Som tur är har jag lilla Valle!

Han ställde sig i dörren och utbrast; Men, nu blir jag faktiskt ARG! Inte så med dina leksaker! Därefter frågade han om han fick hjälpa till och städa. ♥ Han var även snäll och gjorde glass åt mig, lilla knodden.

Skär vindruvor

Först skar han upp vindruvor.

Sedan serverar han dem

Sedan serverade han dem på fat till mig!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hur länge duschar du egentligen? Eller är det sminket som tar sån tid? Herregud! Dags att effektivisera!! Jag tar med en bok nästa ¨gång vi ses ( den 27 =))så kan vi sitta och läsa tillsammans ;)KRAM!

2010-10-22 @ 18:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0