Me, I and myself.


Jag har svårt för dagens samhälle...

Varför är människor ovänliga?
En gammal tant trängde sig in före mig på bussen idag, fast hennes manliga gubbkompis stannade, eftersom hon ville ha den enda platsen man kunde sitta två bredvid varandra på. Hon stötte undan en treåring för att hennes behov var viktigare än min son ! Därför fick Valle sitta i mitt knä hela vägen, eftersom han kände sig liten och osäker. Dagens äldre människor...

Varför är människor så ytliga?
Om man inte lägger på ett ton spackel varje dag, så är man ofräsch?
Jag vågar knappt ens nämna att jag inte fattar riktigt hur man sminkar sig ordentligt. En tjej som inte kan sminka sig är väl i princip som en kille som inte tittar på porrfilm - könslös?

Tjocka tjejer tror att de är smala egentligen, därför måste de påminnas om att de egentligen inte duger så som de är.
Det är minst lika osexigt att se en riktigt snygg brud prata skit om andra, jag bryr mig inte om att du tycker du är bättre än andra - du saknar ju uppenbarligen något för att behöva hävda ditt utseende hela tiden!

Om man klär sig med så lite kläder som möjligt, så syns man mer! - Och blir våldtagen.
Så det är viktigt att ha rätt kläder för att bli omtyckt!

Varför respekteras man inte om man inte passar in i samhällets mallar?

Om man är 32 år, har många års arbetserfarenheter, arbetar flera timmar om dagen, blir tidigare trött på kvällen, tycker det är skönt att varva ned med ett glas vin på kvällen, träffar vänner på middagar och tror att barn kan "rastas" varje helg på olika lekparker - Då är man ett bra alternativ till en förälder?

Om man är 22 år, endast har studieerfarenheter och kortare arbetserfarenheter, studera flera timmar om dagen och kvällarna, sitter uppe på nätterna för att hinna med studierna och sitt egna liv, dricker inte, träffar vänner på en snabb fika innan en lektion, leker med barnet varje helg och varje dag efter dagis - Då är man för ung för att vara förälder?

Om man är kille, kärleksfull, känslomässig, lättsårad, otroligt empatisk och vänlig - Då är man bög?

Om man är tjej, hårdhänt, klumpig, opryd och nördig - Då är man emotionellt skadad?

Varför är det så viktigt att vara som alla andra?

Är det verkligen viktigt att alla ska tänka och tycka likadant? För visst skulle det vara roligt om alla tjejer blev kära i samma kille? - I alla fall för den killen. Hur lätt skulle det då vara att driva igenom förändringar, upptäcka nya intressen, hålla stimulerande samtal, leva?

Varför duger man inte om man är sig själv?


Jag är så trött på att folk vill ändra mig

Kommentarer
Postat av: Robin

Vi tycker om dig som du är :D



Men jag håller med dig för det mesta det du har skrivit. Men allt handlar bara om fördommar och osäkerhet och att spräda ut alla jävla fördommar så att man säkrar sig själv och ser bättre ut. Det är vad fördommar är och osäkerhet i ett nötskal.

2010-10-19 @ 13:22:31
URL: http://www.nattstad.se/St.%20Agontine
Postat av: marcus

hej hanna marcus här, usch vilken dum kärring, men det var väldigt klokt det du skrev, jag tror det är därför min käre bror gillar dig så mycket. men dumma och otrevliga människor kommer tyvärr alltid att finnas.

2010-10-20 @ 23:31:46
Postat av: marcus

med kärring menade jag tanten som trängde sig på bussen.

2010-10-20 @ 23:32:18
Postat av: Daniel

Väldigt intressanta (och kloka)tankar. Du kanske borde lära ut retorik istället för NO till småbarnen ;) tror nog de hade behövt det :P



Men som sagt... väldigt kloka tankar :)

2010-10-21 @ 21:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0