Fler bilder på lägenheten.

Nu när jag äntligen har lyckats smitta ned min sambo med feber, även om han hävdar att det var den mögliga osten han åt som var boven till detta, så har jag städat klart det mesta i lägenheten själv. Känns skönt att det äntligen börjar bli lite ordning igen. Frågan är dock störst över hur det kunde bli så katastrofalt stökigt under tiden jag var däckad i sängen..
Nåväl, ska lägga upp bilder snart över hur Sovrummet, båda två delarna, och delar av vardagsrummet ser ut snart. Först tänkte jag bara skriva ned att vi var över hos min sambos mor och bror idag. Brodern är verkligen otroligt gullig mot Valle, och jag är fortfarande lite bitter över att jag glömde kameran. Skulle fått till en perfekt bild på när de låg och myste framför tv:n i en filt! Eller när Valle kastade ett äpple i huvudet på honom... Nåväl! Får bli nästa gång, då jag hoppas att de kan komma hit och fika någon dag snart! Måste ha någon sorts höstfirande med äppelpaj, eller vad säger du Marcus?

Men, nu ska jag visa hur sovrummet ser ut, först på delen där jag och min sambo sover!

Här är då kuddänden med sängbord. De fina pinnarna som sticker upp där bakom är doftstickor till ros-doft.


Tänkte även visa hur vår rumsavskiljare hänger bredvid sängen.


Känns som den mest meningslösa bilden jag lagt upp på bloggen... Men syftet är att visa den lilla springan som skiljer Valles rum och vårt sovrum. Jag är riktigt stolt över hur vi fått till den enorma skillnaden på rumsdelarna.


På andra sidan avskärmningen ser det ut såhär istället. Hyllorna som syntes på det andra kortet är alltså de som har böcker på sig på denna bild.


Om man fortsätter till höger om samma hyllor, så finns Valles rakt i hörnet. Längst andra väggen står även hans arbetsbord med stolar. Där finns målafärger, kritor och penslar. Även papper brukar finnas.

På denna bild syns även fönstret.


Om man vänder sig om, så tidigare nämnda hyllorna nu är bakom en, så är mån-lampan till höger om fönstret. Valle har  på andra väggen sin anslagstavla med bland annat Gröna Lunds-kortet från flygande mattan. Hans fackla som lyser över sängen flammar faktiskt som en riktigt eld. Häftigt värre!


I brist på utrymme får man möblera på höjden. Hyllor nästan upp till taket!

Och ja det är rätt mycket drakar i Valles rum också..

Jag tänkte även visa hur det ser ut i vardagsrummet, trots att vi inte har någon soffa eller sittkuddar och ett hörn just nu är möblerat av nyhämtade väskor. Och, juste, skrivborden är överbelamrade också..


Till höger om kortet så finns balkongdörren. Jag har faktiskt inte tagit kort på den, även om jag precis tvättat fönstrena på den.


Sladdarna är fortfarande ett projekt som inte riktigt är avklarat. Tanken var väl att min kära sambo skulle investera i en platt-tv, även om jag börjar tvivla på att detta kommer ske, så jag har ärligt inte orkat fixa iordning med tvsladdarna. Det är därför väggen ovan tv:n är helt kal också, eftersom tanken var att en platt-tv skulle sitta där.
Haha, förresten, Valle verkar hålla för ögonen. Är Kajsa läskig?


Ja, här vår välanvända bokhylla. Jag fullkomligt älskar min sambos intresse för att läsa! Ni kan gärna få bortse hur skrivbordet ser ut. Den fortsätter även på vänster sida, men jag lovade att inte ta kort på min sambo när han spelar dataspel. Det kommer därför nya bilder på skrivborden vid ett senare, nystädat, tillfälle!


Och så här ser det alltså på höger sida om den ofotograferade balkongdörren. Hörnet till höger på denna bild, som är överbelamrat med tält, liggunderlag och sådant, är till vänster om vårt skrivbord. Jag lägger nog upp en ny fin bild när det är städat också.

Men så ser det ut där jag bor! Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Marcus

äppelpaj ftw, valle gullig som vanligt

2010-09-26 @ 22:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0