Lektioner!

NU kan jag visa vad jag köpte till Valles lilla kusin!


En tiger-filt. Och en pingvin-skallra. Jag minns att Valle fick en filt när han var liten - tyvärr kom den bort någonstans när han var 8 månader - och den var otroligt praktisk att ha med sig i vagnen!
Visst var det gulliga presenter?

Nåväl, idag så har jag faktiskt fått hålla i en lektion. Det var runt 12 stycken från två olika årskurs 2, och jag har fortfarande bara lärt mig enstaka namn. Kändes däremot inte alls nervöst, trots att jag fick gå in helt oförberett och göra något som jag blivit tilldelad av min handledare. (Jag fick nämligen hoppa in som en lärare på en av grupp-stationerna vars lärare var sjuk. ) Så det känns faktiskt som man har lärt sig något under dessa två år man gått på lärarlinjen!
Tanken är då att jag nästa vecka ska få hålla i en matte-station, jag läser matte nu, för alla grupper. Detta kommer att vara under 4 lektioner, utspritt på 2 dagar. Min handledare menar att jag då kan ta upp i min skriftliga rapport hur jag förändrade arbetet beroende på; vilken nivå de olika grupperna ligger på i matematik, hur väl instruktionerna fungerar på barnen, samt om det behövs andra sorters uppgifter. Jag ska alltså välja helt själv vad jag vill göra på min station, och jag har nu tänkt mig att arbeta med Är-lika-med's tecknet ( = )! Mina funderingar än så länge är:
  • Vågskålar som symboliserar balansen på båda sidor om =.
  • Vanliga aritmetik-uppgifter, så som; 3 +_ = 5 + _
  • .....
Ja. Längre än så har jag tyvärr inte kommit. Får se om jag kan utöka listan mer imorgon!

Idag har jag även fotat massa vackra bilder!

Det är synd att jag inte har photoshop och kan ta bort den fula nedklottringen på parkbänken.


Jo, jag vet. Det är nog bara jag som finner denna tunnelbaneperrong vacker. Men de blodröda växterna får verkligen berget att lysa...


Rött. ♥


I en annan del av Stockholm.


Silvriga träd. ♥


Jag vill bo på landet!!


Det syns tyvärr inte, men träden har blodröda löv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0