Valle höstbakar!

Imorgon ska min sambos mamma, och förhoppningsvis hans bror också, komma hit på fika. Jag har bestämt att vi ska ha ett "höst"tema, och har därför bakat en sockerkaka med äpplen i och en sötpotatispaj. Återkommer imorgon och skriver om de var goda eller inte....

'
Valle har självklart hjälpt till så mycket han bara kunnat. Elvispen var hans domän!


Men han uppskattade även att sockra och kanel:a äpplen,


..måtta de olika ingredienserna och..


.. hälla upp i bunken. Tillslut blev han såpass självgående att jag kunde lämna honom till sitt, medan jag gjorde pajdegen till sötpotatispajen.


Hoppas den blev okej fast den blev så smulig.


Valle plockade fram mixern medans.


Såhär stolt blir man då, så man skriker stigande; "dum - Dum- DUm - DA!!!"


Valle fick även mixa sötpotatisen med ingredienserna.


Tillslut kunde jag även sätta honom på att röra runt och mixa smeten tills den blev helt flytande, medan jag gick och diskade.


Hoppas den blir bra även efter den varit i ugnen..


Efter bakning kommer städning. Barnarbete ÄR bra - när de själva har stökat ned.


Sedan tittade vi in i ugnen på kakan som låg där. Valle upptäckte då de olika siffrorna på ugnen, och räknar "1, 2, 3, 4.. Det står 4!"

Han är så otroligt duktig!! ♥


Bilder på hur kakorna ser ut när de är klara kommer upp senare - De är fortfarande i ugnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0