Bad boys?

Jag känner många killar som klagar på att tjejer faller för "Bad boys", som är helt fel att leva ihop med egentligen. "Varför väljer de inte en snäll kille som mig?" eller "Jag är alldeles för snäll helt enkelt, de vill bara vara kompisar då" är bara några av kommentarerna jag hört. Och visst kan det vara så? Att tjejer dras till tuffa killar, som egentligen inte bryr sig så värst mycket om tjejen?

Men jag tycker lite att det stämmer även för killar om tjejer. Om det är en tjej som väsnas och är stöddig, så är det självklart hon som får ligga på en kryssning. Eller blir våldtagen, but that is not the point..

Det krävs lite att vara självisk och stöddig för att synas i vårt kalla samhälle. Du ska kunna kliva över andra människor för att bli uppmärksammad, och gärna försköna dig själv genom att snacka skit om andra. Om du är en av de tjejerna som sitter tyst och snällt, eller faktiskt bara är söt och trevlig, så kommer du inte synas lika bra som den stöddiga bruden som viftar på rumpan precis framför en kille.

Och om det faktiskt är så att du blir sedd, trots att du är en blyg och snäll flicka - då blir det 100 gånger mer spännande om det är den dära tuffa killen som alla lösklädda brudarna kråmar sig för!


Frågan jag hellre ställer mig är dock varför både killar och tjejer faktiskt stannar kvar hos det där ytliga skalet till partner? Vad kan man få ut av en brud som snackar skit om andras utseende för att få en kommentar om hur fin hon är? Ser man inte att bruden kliver över lik för att vara bäst, och inte skulle tveka att göra samma sak mot dig ifall hon skulle vinna på det? Och varför stannar man kvar hos en kille som är så fruktansvärt rädd för att visa kärlek till sin tjej, eftersom han måste stå upp för sin manliga pondus? Vad är ett förhållande utan kärlek?



Vad tänker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0