Ingen bra dag idag,

Saknar Sazzy. Skulle vara roligt att bara dra iväg, göra något helt annat, men istället sitter jag fast i samma slentrian som alltid. Finns inte mycket att säga, finns inte så mycket jag har gjort...
...gjorde lite på Geografiuppgiften idag. Skrivit om möjliga anledningar till Madagaskars klimat. Mest chansningar. Ska försöka mig på att chansa fram en anledning till  varför Madagaskar bröt sig ifrån Afrikas fastland för 65 miljoner år sedan också. Känns som det är något jag inte borde dra ur huvudet...
Imorgon så ska vi lyckas börja med andra uppgifter i Geografin också, men har till och med fastnat i tankarna om vad jag ska ha för matsäck. Så omotiverad känner jag mig. Hehe. Jag vill inte gå till skolan. Jag vill inte vara med människor. Känns mer motiverande att gräva ned sig under täcket och gå i idé. Kan jag få bli en björn? Eller bara en fågel som kan flyga iväg när saker blir för jobbiga?

Jag börjar tro att dessa oändliga prövningar i livet är ett bra bevis på att jag går fel väg.
Engagemang och styrka borde belönas med framgångar och resultat.
Motgångar borde inte växa sig större och äta på omgivningen.
Om det inte är en varning.
En signal om att jag går längre in i fördärvet.

Varför kunde ni inte bara sätta upp stora feta skyltar?
Så slapp jag gå in i muren gång på gång.
Så slapp jag stå och banka på den osynliga väggen och fundera på om det är meningen att jag ska klättra.
"Var god ta höger vid nästa korsning för rätt yrkesval".
"Vägen kan vara något krokig, men följ den så kommer du fram förr eller senare".

Och varför finns det något som kallas snäll, om ingen använder sig av det?
Det borde finnas en lag om karma, som säger att goda gärningar ska belönas.
Eller går jag fel väg när jag är snäll?
Meningen kanske var att jag skulle bli nästa fascistiska diktator.

Jag börjar tröttna på er.

Men det gör inget.


Ni ser ändå ingen annan än er själva.

Kommentarer
Postat av: Karin

2010-12-02 @ 20:23:24
URL: http://silverrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

och vad heter madagaskars huvudstad? ;)

2010-12-02 @ 20:24:10
URL: http://silverrosen.bloggplatsen.se
Postat av: D.Dede

Tack gumman! =D Du värmer!



Kärlek

/ - D.

2010-12-04 @ 10:27:39
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Hanna

Antananarivo

2010-12-04 @ 21:31:26
URL: http://darkshiira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0