Tom Tits,

Var riktigt riktigt häftigt! Skulle kunna ha bosatt mig där inne, med tanke på alla naturvetenskapliga effekter. Och giftshopen hade riktigt roliga saker, åhhh!

Men vi börjar från början..

Äter frukost

På morgonen hade varken jag eller Valle ätit frukost, utan vi tog med oss allt för att äta på pendeln.
Vi missade dock pendeln, så vi åt istället medan vi satt och väntade på den.
Kändes riktigt mobbat att sitta med porslinskoppar, borde kanske önska mig plastmuggar till kaffe i julklapp, men man tager vad man haver!

Åker pendel

Valle var riktigt exaltherad hela vägen, och ropade på varje station "Nu gå av till farmor?!".

kram1

Valle blev så glad att han sprang och kastade sig när han träffade Farmor.

Därefter gick vi och åt, och Valle fick en ballong.

i skåpet

Om ni ser inne i skåpet ovanför Valle, så stuvade jag in ballongen i ett fullproppat skåp..



Äventyren började redan i kapprummet, där man kunde skicka "röksignaler" upp till taket.



Jag tyckte att mörkerrummet var riktigt häftigt! Här med en rökig regnbåge.

Skugga

Vid den här skärmen kunde man fota sin skugga.
Robin valde självklart att göra lustiga pose:er..

Robin och Valle som skugga

Det här är skuggan efter att Valle satt på Robins axlar.

Såpbubblor

Här gör de såpbubblor.



Utanför så fanns det en stol som visade block och talja, tror jag är rätt stavning, och därmed hurlätt det blir att lyfta något.

Lyfta Robin

Valle behövde dock farmor som hjälp för att kunna lyfta Robin.

Lastbilshytt

Valle tyckte mycket om att sitta i lastbilshytten.
Den var riktigt mysig och häftig, så man blev nästan sugen själv att åka iväg med en sådan.
Den har till och med sovplats bakom förar- och passagerarsätet!

Åka bil

Det fanns även en slags cyklar utan pedaler, där tanken var att man skulle vrida på ratten så att man fick fart. Valle tyckte detta var svårt och kämpade länge.

Åka bil

Tillslut slängde han sig efter Robin för att få tag i honom..

Kropp

Det fanns även ett helt stort rum med mängder av "anatomi"föremål.
Detta kändes dock alldeles för avancerat för Valles låga ålder.
Ser till och med lite morbit ut..

Det fanns däremot ett helt bord som visade hur ett foster växte i magen, vilket jag tror är jättebra om Valle någonsin väntar ett syskon!

Robin gravid

Robin fick pröva hur det var att gravid, men allt han gjorde var att göra narr av mig..
"Jag vill ha räkor med tonfiskpudding...!!!!"
Tror inte han förstod riktigt det hårda med att vara gravid. :(

Stajlar med boxning

Han kunde däremot slå på en boxningspåse.

Valle är liten

Valle var en pygmé i jättarnas värld!

Tyngdlös.

Här kunde Valle också hoppa i en dräkt så att han flög jättehögt!
Dock så var dräkten alldeles för stor för honom, så hans huvud hamnade i en påse.
Men lika glad för det var han.

Här tar dock bilderna slut, men vi gick och fikade efteråt. Hela dagen var riktigt riktigt mysig, men jag somnade ögonblicket jag kom innanför dörren hemma. Minns bara att jag la mig i sängen, och att min kära sambo väckte mig över en timme senare. Då gick vi och åt pizza på var lokala pizzeria.

Oturligt nog visade dem fotboll med skräninga tjocka gubbar, så Valle satt och höll för öronen så hårt att han skakade och blev röd i ansiktet. Till det skrek han "jag får ont i öronen! Sluta!" till alla gubbar, och sedan när de tystnade "Mååååål...". Han lär sig tidigt!

Imorgon ska vi dock till Arkitekturmuséet med morfar. Hade alldeles glömt bort att jag gått med på detta, så bäst att sova så fort som möjligt.

Natti natti! ♥

Kommentarer
Postat av: Robin

Helt jävla underbar dag asså ^^

hade jätteroligt och de va ett minne att bevara! Tack! <3

2010-12-19 @ 02:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0