Pojkar och deras intressen..

Valle har fått gå på cirkus!! Där fanns;
Cirkusdjur

Lamor, och några getter.

Cirkusdjur

Kameler!

Cirkusdjur

Hästar!
(Vilket är det enda djur som Valle faktiskt kommer ihåg att han sett. När jag frågade honom om gårdagens upplevelser, så sa han "Hästen springer". Enkelt översatt så mindes han att det var 4 stycken hästar som sprang runt runt. Det var tydligen mäktigt för honom att se!)

Det fanns även hundar i olika storlekar, katter och ankor. Dessa djur var självklart ingenting i jämförelse med nästkommande bild!

Cirkusupplevelser

Vad är det med små pojkar och stora motordrivna fordon?! Jag var helt uppslukad av kamelerna, medan Valle stod och gapade över en.... sopbil?!

Väl inne i cirkustältet satt han faktiskt rätt stilla i 2 timmar (vilket är imponerande av en 3åring)! Han lärde sig också att man skulle applådera alla akrobater, clowner och djur med stora handrörelser och "Bravo!"-rop. Det obligatoriska skrattet till clownerna fanns även där, då han tjöt högt, skrattade på sitt vuxet-skratt och utbrast "TOKIGT!". Att folk vände sig om för att han var så högljutt medryckt brydde sig varken jag eller han om. De var ju bara avundsjuka för att min son var den perfekta publikmedlemen!

på Cirkus!



Min son är också rena lins-lusen! Säger man "iiiiih" så ler han sådär tillgjort. Vi gör även detta när han ska borsta tänderna, vilket resulterade i tydliga pragmatiska problem. Han förstod inte skillnaden...

Valle tror han borstar tänderna?

"Inte Ihhhh, AHHHHHH!" (Som när han ska borsta kindtänderna..)

Valle MÅSTE åka bil morfar till  BEBIT!

Och åter igen så var nog höjdpunkten på dagen... Att åka bil med morfar. Så, vad är det nu med småpojkar och motordrivna fordon?!



Stora pojkar..

.. tycker däremot att leka krig. Därav krigsspel, vattenpistoler, brottning, boxning och..

i sina armékläder!

... airsoft. Fast nu måste jag ju erkänna att det verkar grymt kul att skjuta små hårda plastkulor på folk. Tänk vilken ilska man kan släppa ut genom att låtsas att man skjuter ihjäl dem...

I sina armékläder

Sen så kan jag absolut inte klaga när grabbarna springer runt, ser så här lyckligt busiga ut och ändå lyckas bibehålla sin manlighet! ♥



Och andra sidan så är det rätt humoristiskt att gå in på olika bloggsidor som tjejer har gjort. Det sätter ett rätt bra perspektiv på vems intresse som egentligen är det fåniga...

Med snelugg!

Fast visst är det ändå rätt roligt att lägga upp bilder på sig själv med kameran snett uppifrån?

Kommentarer
Postat av: Robin

" Vad är det med små pojkar och stora motordrivna fordon?! Jag var helt uppslukad av kamelerna, medan Valle stod och gapade över en.... sopbil?!"



LOL! ahahahah. Lillplutten är fan FÖR söt xD

2010-05-16 @ 16:41:40
URL: http://phuntime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0