Fredagsmys,

Det var skönt att ta en dag ledigt från allt. Ja, jag var dålig nog och inte gjorde några studier alls, men kände att det behövdes städas och bara andas. Så dels har jag och Valle myst i sängen!



Visst är han söt?



Valle hade jätteroligt åt att jag råkade ta kort på hans näsa när han stack fram huvudet.
Ser ni näsan?

Sedan har jag också försökt mysa till det med min sambo. Jag fick den lustiga idén att laga mat, vilket alla som känner mig vet är egentligen en dålig idé, och för en gångs skull gick det faktiskt riktigt bra!



Förrätten!
Bestod av Grönsallad, med tomater och oliver, och tunnbrödsrullar, med olivröra av phiadelphia.



Valle vägrade däremot äta maten jag lagat, och fick därför äta pannkakor.



Varmrätt!
Ugnsbakad klyftpotatis, med kålrot och gullök, och köttfärs, med vitlöksklyftor och championer.



Till det åt vi kokta majskolvar, med smör och örtsalt.



Efterätten, som Valle tagit kort på!
Chokladmousse med hallon.

Äter chokladmousse

Valle tyckte det var jättegott!



Därefter fick Valle gå ut på godispåse-jakt.



Han tog det på största allvar, och hämtade en ficklampa för att kunna leta bättre.



Bäst att leta på ALLA tänkbara ställen!



När godispåssuget blev riktigt stort, och Valle inte kunde finna det någonstans, bad han Laban om hjälp.



Tillslut hittade han det under kudden.



Lyckan var total!



Det här var vad han fick. :)

Nu ska jag i alla fall hjälpa min sambo lite med pluggandet, och sedan ska vi mysa framför vår serie. Får se om jag hinner skriva ned anledningen till varför jag inte klarade av gårddagens lektion också.

Annars hörs vi imorgon! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0