Idag var det min sambos städdag,

men i slutändan städade jag hälften ändå. Jag har svårt att sitta och bara stirra på det, även om jag försöker att han ska få göra allt själv! Sedan har jag tyvärr aldrig varit med om en karl som kunnat fixa avloppsproppar i dushen, utan jag kände mig illa tvungen att dra upp alla äckliga hårstrån från rören. Propplösare kanske inte är en så dålig idé trots allt? Tyvärr så insåg jag att den vidriga lukten i vårt badrum kommer längre in i rören, vilket innebär att vi måste ha propplösningsmedel. Inhandlas på Coop imorgon, tillsammans med russin...

Valle känner sig också friskare, vilket kunde märkas på att han sprang fram och tillbaka från vägg till vägg hela dagen. Han ville ut och röra på sig, men jag tyckte han skulle vara hemma och vila! Tyvärr terroriserade han hela vår lägenhet istället då, vilket vi till och med klockan 22 på kvällen hittar bevis på. Till exempel har han tagit sönder min sambos nedåt tangent, och min punkt-tangent. Som tur är gick min att laga! ;) Han har även fyllt upp vartenda blockljus med gammalt stearin, som kladdat in sig och blivit konstiga.

Därför valde min sambo och jag att experimentera med att återanvända stearinet som rinner ut - samt de förstörda blockljusen.



Jag använde då mina gamla krukor att fylla upp.



Tjusig ställning för veken, eller hur?



Så här fint blev ljuset när stearinet stelnat!



Så nu var det bara upp till bevis om veken faktiskt kunde brinna..



Det kunde den! ♥



Den passade fint in på blombordet, tycker jag.



Och det här ljuset passade fint i köksfönstret!

Valle satt däremot kvar i vardagsrummet efter sin aktiva dag och smaskade på sin kexchoklad som jag inhandlat dagen innan. Det var självklart ett måste att testa den nya ekologiska kexchokladen som nu finns i min coop butik! Och eftersom jag själv inte ska äta den så...

Ekologisk kexchoklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0