Laban välte en tant,

Det var ytterst pinsamt faktiskt. Hon undrade om Laban var snäll, och jag svarade att Laban var det - men vild. Ändå tyckte hon att det var helt ok att släppa fram sin lilla minihund för att hälsa, och Laban började kuta runt henne och hunden i en cirkel. Fortare gick det, och med flexikoppel är inte detta en lätt bedrift att hålla koll på. Så det kom sig att Laban surrade in hela tanten i nylonlinan, tills hon tippade omkull rakt i leran.

Ytterst upprört skrek hon på mig att jag skulle hålla undan Laban, trots att jag bad om ursäkt och försökte hjälpa henne upp. Och hon kommenterade när hon kommit upp, att hon inte riktigt trott att det skulle gå så. Då påpekade jag däremot att jag faktiskt sagt att Laban var en vild hund. Och så skyndade hon sig snabbt därifrån. Varför ansåg hon det ok att bli sur på mig när hon släppt fram hunden?

Nu ska jag skynda mig iväg och möta mormor!
Valle får tyvärr stanna hemma, han är lite sjuklig fortfarande.
Men jag ska i alla fall hämta tomten - Det är snart dags!
Men först ska jag väcka min sambo.

Förresten, har ni någonsin funderat över varför Dagens Nyheter inte gör en barn-del?
Valle sitter och försöker förstå hur han ska hålla den gigantiska tidningen.
Och ser allmänt vilse ut.
Ska nog skicka in ett förslag till DN om detta..

Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0