Lekdag!

Verkstaden vi hade idag var verkligen lek! Vi skulle göra ett landskap på en bit valaffish, låter lustigt - men det var kartongen man huvudsakligen var efter. Jag, Pernilla och Josefin har arbetat hela morgonen med Madagaskar arbetet, och bestämmer oss därför att göra Madagaskars högsta topp - Maromokotro.



Till en början hade vi svårigheter med att forma berget.



Efter att vi kramat på hönsnätet så blev det däremot rätt berg-likt.



Därefter lade man på tidningspapper insmetat i tapetklister.
Det var tidskrävande, och det hela slutade med att jag använde händerna för att smörja ut tapetklistret.



Därefter målade vi hela grejen.
Vi använde då pulverfärg, tapetklister och sågspån.
Någon kom dock på den briljanta idén att ha snö på toppen.
Så det hela började likna ett chokladberg med topping...



Jag kom då på den briljanta idén att sätta kristaller inne i grottan.
Ja, juste, vi hade även med en stor grotta..
Det hela blev lite barnsligt, och därefter spårade allt ur.



Pernilla gjorde trä, Josefin ett vattenfall och jag buskar lite här och var.
Pernilla kom även på den briljanta idén att hämta in stenar utifrån, så vi fick även en liten damm.



Josefin gjorde även små innevånare till vår fina grotta, och Pernilla satte upp lejonklippan.



Här är lejonet på klippan!
Visst är den söt ändå?



Blev lite barnlandskap över det hela..

Efter skolan var även jag, Robin, Valle och Laban ute på picnic. Det var riktigt kallt, så det varade inte särskilt länge. Mysigt var det däremot!



Mörkt var det ute också.

Äter picnic

Mysigt var det däremot att sitta på bänken och äta macka och pepparkakor!


Men frosten gjorde ändå landskapet riktigt vackert.

Nu ska jag i alla fall tjata på min sambo att se på min älskade serie. Därefter ska jag nog sova tidigt. Har en riktigt lång skoldag imorgon, därefter ska jag faktiskt hem och laga mat! Får se hur detta slutar! Och sedan är det biodags med Sazzy. Weeeeeeeeeeee!

Men vi kommer höras imorgon i alla fall!
Natti natti! ♥

Kommentarer
Postat av: Robin

Underbart var det :D fast kallt >.< fan hatar vintern!

2010-11-17 @ 22:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0