Snöbilder!

Supporten lyckades hjälpa mig med problemet, så nu tänkte jag lägga upp bilderna på när Valle var ute i snön i Tisdags!

Valle springer i snön!

Valle var verkligen superexalterad över snön. Så han började med att rulla och springa i den!

Valle halkade i snön och blev sur.

Självklart halkade han även, eftersom snö är halt. Det syns hur sur han blev, va?

Valle bygger snögubbe

Valle fortsatte även att bygga mängder med "snögubbar" längst hela vägen!

Valle bygger mer snögubbar.

Han lekte även snöbollskrig med oss, men det fick jag tyvärr inget kort på.

Valle visar upp sin snögubbe

Liten Valle blev helt rödsprängd av kylan, men åh så kul det var i snön!
Här visar han upp sin fina snögubbe som han gjort.

Vi bestämde oss också för att ta en promenad i det fina snövädret, förmodligen var det som orsakade min ordentliga insjuknad, för att sedan avsluta den inne på pizzerian! Jag åt faktiskt bara en barnpizza, men den var riktigt god!



Det var riktigt mörkt när vi var ute och gick, och med blixten så fick man inte fram på kameran hur vackert landskapet runt sig faktiskt var.



Såhär, fast med gnistrande snö som faller och ligger på marken, vackert var det för oss!



Så igår, när jag och Valle låg hemma i soffan och ynkade över hur sjuk jag var, så såg vi på en underbar film! Jag tänkte mig nu på det tappra försökte att försöka få in ett videoklipp i min blogg. Får se hur bra detta går..

 

Notera att den är hemskt översatt till engelska! Men budskapet bakom är helt fantastiskt.

Lev i harmoni med skogen och landskapet. Varför ska människorna vara viktigare än naturen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0