Galet lång dag!

Och den började med att Valle inte ville gå till dagis. Han ville stanna hemma och se på tv. Så jag blev självklart jättestressad och skyndade på honom. När han stod nere vid porten så vägrade han däremot att gå ut.
"Mamma jag KAN inte!" pep han med sin gälla röst.
Självklart försöker jag fösa på honom, i tron om att det fortfarande handlade om att han hellre ville se på disney än gå till dagis. Men här skrek han riktigt upprört;
"Mamma, jag har inga skor!"
Jag hade alltså glömt stövlarna när jag pressat ned Valle i galonisbyxorna, och försökt få honom att springa ut. En rask färd upp för alla trappor i trapphuset, en påsättning av skor, en gapskrattande treåring som viftar på tårna hela vägen till hållplatsen och två missade bussar senare så hinner vi äntligen på en buss. Då inser jag att Valle slängt av sig mössan när vi satt på skorna. "Det var så hemskt varmt inne" förklarade Valle glatt... Tur att man har en tunn vårmössa på dagis!

Valle i sandlådan på dagis.
Valle försöker gräva i den frusna sandlådan på dagis...

Efter 2 timmars resande med kommunaltrafiken var jag äntligen framme för att hämta nyckeln hemma hos Robin!

Nyvaken. ^^

Han var lagom yrvaken när jag kom.

Kommer bli riktigt jobbigt att plocka bort alla saker från ens första lägenhet.
Alla minnen därifrån..
Valles första julafton.
Valles första släktträff.
Min och Robins första kyss.
Alla skratt, tårar och minnen...

Men det är imorgon! Dagen fortsatte med att åka in till stan till Pernilla och Karin. Där möttes jag av något fasansfullt....
Klär sig i fula kläder.
De är som magneter på att göra tokiga saker.
Självklart fortsatte vi i samma mönster resten av dagen!

Har spökat ut oss..

Vi valde ut de fulaste kläderna på H&M...



Kika in i Karins blogg så kanske det finns fler bilder från den dagen!



Vi prövade även en hel del olika mössor..



Mmmmmmmjaou!



Jag känner mig som något från mupparna...



Därefter gick vi och åt. Pernilla fick en pizza med ett hjärta på. Undra vad som menades med det?

Äter pizza

Pernilla åt lika glatt upp det ändå!

Pizza.

När jag kom hem möttes jag av en vrålhungrig sambo och son, så det blev till att titta på medan de åt. Därefter så gick vi och kollade på en massa kläder. Min sambo köpte två tjocktröjor och två par jeans, som jag bestämde utseende på! Tillslut köpte han en jättefin klänning till mig. Visst är han supergullig? ♥

Fin klänning som jag fick av Johan!

Det är inte lätt att ta kort på sig själv alla gånger..

Valle har nu även postat breven som han skrev igår. Så blir väl att se vilka som får breven!



Men nu ska jag se på min favorittv-serie och ta det lugnt.
Pluggandet får bli en annan dag!

Hörs imorgon! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0