Nya kategorier!

På min blogg det vill säga. Jag har nu även en kategori för:
  • Design, där egentligen bara bilder på lägenheten, möbleringar, och små estetiska ting kommer finnas.
  • Miljö, där inlägg som har information till olika ting som jag anser kan vara bra för miljön kommer att finnas.
  • Hälsa, där inlägg som har information till olika ting som jag anser kan vara bra för hälsan kommer att finnas.
Det jag noterade ganska snabbt var dock hur svårt det var att kategorisera efter miljö och hälsa. Till exempel, jag tänkte skriva ett inlägg om Tartex-produkter. Redan på hemsidan ser man att det nu är en ekologisk produkt, vilket är viktigt för miljön. Att det är ekologiskt är däremot även bra för vår hälsa. Precis som det är bra med vegetabiliska produkter för djurens rätt, men även för vår hälsa.
Men självklart tänker jag hoppas på att så många som möjligt läser båda underrubrikerna. Min åsikt är att det som är bra för miljön är även bra för vår hälsa.

Men nu ett kort inlägg om Tartex.
Tartex produkterna innehåller certifierad palmolja, enligt deras hemsida, som inte bidrar till att regnskogen skövlas. Det odlas istället under kontrollerade former i Colombia. Palmoljan är även ohärdad, vilket enligt dem är det viktigaste för en oljas hälsosamma egenskaper. Tartex innehåller inte heller några stabiliseringsmedel eller konsistensgivare, utan är utan dylika tillsatser. Jag har själv endast smakat deras pastej, men tycker den är supergod! Min sambo ansåg mer att det smakade tonfisk, men jag känner fler som gillar den. Så älsklingen blir tyvärr nedröstad i detta fall. Tartex = Gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0