Skogsmulle,

Idag har jag varit ute i skogen och lekt! Vi fick för oss att testa hur vindskydd ska sättas upp, samt hur maten smakar i det portabla köket. Mysdag med andra ord!


Så här trött och sliten såg jag ut från början!


Vi hade med oss varsinn gigantisk ryggsäck - med ungefär samma packning som om vi skulle sova utomhus. Nu kanske jag kan ut och vandra snart?

Jag hittade massa svampar att fota!


Flugsvamp.


Jadu... Jag borde kunna sånt här...


Nej, jag kan inte den här svampen heller.

Men bilderna blev vackra!
Sedan kom den här lilla rackarn med på min packning. Eller lilla och lilla - Den var skitstor!


Imse vimse..

Nåväl, sedan bestämde vi oss för att sätta upp vindskyddet. Det tog ett tag innan vi hittade en bra plats, få ned pinnarna i marken - det mesta var sten täckt av mossa - samt hitta två träd att binda fast linorna i.


Så det här var det första försöket, som inte gick hem.


Men tillslut fick vi upp det!


Visst ser det mysigt ut?

Efter det lagade vi mat.


Som tog oerhörd lång tid att bli klar.



Så vi valde att dricka varm choklad medans!


Det var pulver som man rörde runt i varm vatten.


Det var riktigt gott att få något varmt och sött i sig när man varit ute i skogen så länge. För visst ser jag till och med ännu mer sliten ut nu?


Maten blev tillslut äntligen klar! Bulgur och gröna linser med buljong.


OMNOMNOM! Happy panda!


Den snor vår bulgur!

Sedan valde vi att gå hem längst stigen vid vattnet istället - jag var rätt trött.


Tyvärr blev de sista bilderna rätt suddiga eftersom det började bli riktigt mörkt ute. Men här kommer ett urplock av den fina miljön jag fick se på vägen hem:




'







Imorgon händer massor av saker!
  • Praktik, utomhusmatematik!
  • Valle kommer hem! ♥
  • Måste planera klart mina lektioner som jag ska hålla i!
  • Det är Kanelbullens dag, så bullar ska bakas!
God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Robin

Varför är hans ansikte övermålat? o.O!!!

2010-10-04 @ 07:32:50
URL: http://www.nattstad.se/St.%20Agontine

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0