Stod en jättebra sak i DN igår.

Eftersom DN tidningen låg kvar inne på toaletten, vad är det med män och läsa på toaletter?!, så har jag till och med lyckats läsa sms-insändarna. Det är en person, med underskrift Dansar alltid nykter, som skriver;

"Att vilja få cred bara för att man är nykter tyder på en sjuk verklighetsuppfattning. Att dricka eller inte är ett val alla gör."

Och jag tycker det var mycket bra skrivet. Alla belägg för att man ska stoltsera med att man festar nyktert är egentligen rätt fattiga. Vem bryr sig om Kalle Pettersson dricker coca cola när han dansar på stureplan?! Även om han är en vältränad solbränd flickdröm så lovar jag att Michael Töntsson inte gynnas av att veta det. Han lär säkert inte känna sig bättre till mods av att säga nej när polarna försöker tvinga honom;
Nej, jag vill vara lika cool som Kalle, så jag dricker coca cola istället.
Och vilken inspiration skulle Michael finna i att Kalle inte dricker? Kan han inte finna motivation nog utan Kalle, lär han inte vara stark nog med heller. Har man kompisar som trycker på hjälper inte Kalles snygga stil - Han är säkert bög. Har man kul med alkoholen - är Kalle ändå en tönt som ligger stupfull efter en lättöl - så är ju inte Michael. Och dricker man bara för att det hör till, och så läser man om Kalle, så lär man säkert bara göra det för att bli lika populär. När sedan tusentals inte dricker, så lär det bli coolt att dricka. Och då har modéflugan nått sitt slut.

Nej, folk kommer i alla tider dricka eller inte dricka. Precis som folk väljer att äta kött och att inte äta kött. Eller väljer att lyssna på rock, pop eller klassisk musik. Om inte du är en person jag vill lära känna, så kan du likväl ha sex med träd på din fritid - I don't give a fuck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0