Tankar om en föreläsning..

Jag såg en föreläsning på Dedeprivats blogg idag, av Shamanen Kiesha Crowther. Den finns att se på youtube uppdelad i 10 delar.
Eftersom jag tyvärr vet att få av er tar tid och tittar på sånt här,
så tänkte jag därmed summera min tolkning av föreläsninger, tillsammans med mina tankar.


Energi

Hela jorden består av energi. Jag har själv alltid kallat planetens själ för Gaia, men energi låter mer rimligt. Kiesha menar att allt levande avger energi, även vi människor. I dagens läge är det ett rätt modernt synsätt i vissa självförtroendesböcker, då talar de om energitjuvar.

Detta är inte helt olikt, eftersom Kiesha menar att vi inte ska ta energi från människor för att själva må bra. På detta sätt kan vi bli beroende av andra människors positiva feedback, och därför ändra oss för att få mer av denna feedbacken. På samma sätt finns det människor som alltid kommer att ge bort energi till andra, men inte få någon tillbaka.

Kiesha menar att det inte är en slump att vi människor mår som allra bäst när vi är ute i naturen, eftersom alla plantor, kullar, träd, vattendrag, grässtrån, alla väsen har energi som flödar. Inte konstigt att jag dansade i vinden när jag var liten och ensam på rasterna.

Vi måste bli ett med den energi som finns i naturen och vara sanna mot oss själva.

Religionen, Styret och Pengarna
Är det som styr hur vi tänker i dagens samhälle. Utan normer, regler och budord som säger vad som är rätt och fel, skulle ingen av oss ha rätten att trycka ned andra för att de har fel.

Om alla skulle leva i små samhällen, skulle folk se till individer istället för raser, nationaliteter, religioner, sexualiteter...Alla människor är bra på något, viktiga för något, ovärderliga för något. Det är endast dagens samhälle som väljer ut vad som är rätt och fel att tycka och tänka.

Strävan efter pengar, borde vara en självklarhet, är inget som ger lycka, utan endast ångest. Ett materialistiskt levande är en oändlig strävan efter att något. Att vara lycklig är att vara sann mot sig själv.

Svaret i våra drömmar
dagdrömmar, samtal och önskningar. Kiesha menar faktiskt att vi får svaret på den rätta frågan, om vi faktiskt lyssnar till det som förmedlas till oss när vi inte tänker så hårt. När vi är mottagliga, så kommer svaret. Vi måste bara lära oss att lyssna ordentligt, så vet vi vad som är rätt enligt våra egna hjärtan.
Stäng av förnuftet, då vet du vad som är det rätta svaret.

Ljusets folk
Här tappade Kiesha mig lite, jag har alltid haft svårt för tron på dessa varelser, inte för att jag inte har svårt att tro på att det kan finnas varelser ute i rymden. Som hon själv sa, det vore ganska dumt att tro att vi är ensamma i detta oändliga universum. Jag har även inte helt bestämt mig för vad jag ska tro på gällande de byggnader hon nämner under sin föreläsning, som i vissa fall är omöjliga att bygga för hand, men jag tror ändå att vi förr i tiden hade en större anknytning till Jordens själ och att detta skulle ha kunnat ha bidragit till hjälp.

Men just att de ska komma inom några år och hjälpa oss, för att de älskar oss - och ändå stack de och övergav oss?! Jag skulle nog kunna tänka mig att de älskar planeten som sitt barn, och att vi är tillhöriga planeten, men jag vet inte.
Profetior har aldrig varit min starka sida, då det känns som vi inte har kontroll på vårt egna öde.

Förändring
Kiesha talar, åter igen utifrån en profetia, om att vi är påväg mot en förändring. Att folk kommer öppna sin medvetenhet och förstå.
Jag hoppas att jag kommer att förstå..

Men, framtiden är fortfarande för mig att återstå och se. Jag börjar inse att jag aldrig kommer att bli som alla andra i alla fall, vilket jag börjar bli glad för, men frågan är ändå varför för mig. Och hur jag ska få andra att se världen som den är. Och hur jag ska bevara den jag är, utan att bli påverkad av världens grupptryck.

Detta blev en lång summering av en fantastisk föreläsning.
Jag hoppas några av er läser.
Ännu mer hoppas jag att några av er börjar tänka och känna.
Och förstå.

Kommentarer
Postat av: D.Dede

Very good =D Du borde lägga in videon med i inlägget! Så de blir lite levande!



kärlek

/ - D.

2010-10-25 @ 09:03:29
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0