Vandringen idag,

var otroligt lyckad! Vi gick lite över 6 km, helt totalt vilse, på 2 timmar! Och vi kom fram i tid till cafét där mormor mötte oss halv 2! Till att börja med så gick vi i underbar natur.

Vi börjar att gå.

Det var riktigt soligt och varmt i början av trippen!

Valle hjälper Laban.

Valle fick hjälpa Laban några gånger när kopplet fastnade under benet på honom.

Så kom vi till en bro..

Så kom vi till en bro...

Valle äter korv!

Det var riktigt gott med kokt korv vid 12 tiden!
Om man lägger rå korv i en termos med kokande vatten, så kokas den medan man promenerar!

Laban myser

Även Laban tyckte det var mys med rast.

Varmkorv tilL LAban!

Valle tyckte att Laban också skulle ha varmkorv - och verkar försöka lära honom hur man äter "korrekt".

Valle dricker varm choklad

Valle tyckte det var lite kyligt att sitta stilla i skogen - så han gosade in sig i en filt och drack varm choklad.

Laban dricker vatten.

Medan Laban fick nöja sig med vatten..

Jag.

Jag frös däremot riktigt ordentligt!

Valles min..

Valle åt och åt.. Hans min är så gudomligt söt! ♥

Valle äter bullar, Laban tigger.

Sist åt Valle bullar, vilket Laban verkar otroligt avundsjuk över.

Därefter irrade vi bort oss i ett bostadsområde. Nu i efterhand har jag tittat på kartorna och sett att jag gått i en spiral runt i princip alla kvarter, men men..

Så kom vi till en trappa..

Så kom vi till en trappa...
Som var hemsk för den delen. I alla fall med vagn, packning, barn och hund. Det som inte syns i bilden är att vi redan gått upp för 2 stycken redan, och en hemsk bilväg är precis ovanför de där stegen - utan trottoar.

Naturreservatet

Tillslut kom vi fram till den sista delen av resan. Efter att ha lärt mig en läxa när jag irrat runt i bostadsområdet innan, så tog jag kort på Naturreservatets informationskarta. Den användes flitigt när vi väl kom in i skogen bör jag påpeka!

Laban drar vagnen.

När jag skulle ta kortet, så sprang Laban iväg med vagnen.
Han lyckades dra den långt åt skogen, haha.., innan jag äntligen fick stopp på dem...

Fint

Hösten är verkligen fin!

Träsk`?

Mysigt träsk?

Sjö?

Vacker Sjö?

Nästan framme

Här var vi nästan framme vid fikat!

Var riktigt skönt med varmt kaffe i magen sedan. Fick massa äpplen från mormors trädgård också, ska man göra en äppelpaj imorgon tro? Sedan var det bara att sätta sig på tunnelbanan hem till städning och matlagning igen. Men ett riktigt mysigt äventyr var det! ♥

Tunnelbana hem

Visst ser de trötta ut?



Förresten, har ni tänkt på hur sjukt mycket löv det är på trottoarerna till och med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0