Kommunaltrafik hade varit underbart om det inte varit för alla dessa tåg.



Ja, såklart, så var det dags igen. Folk fick panik över tåg. Alla försökte rusa in på samma gång. Puttade på de som var framför, som att det skulle finnas mer plats ifall folket framför gick på snabbare. Jag är ärligt talat skrämd över hur folk till och med inte hade respekt nog att akta de stackars barn som skulle på tågen.
Varför det blev så här?
Om ni tittar på SL's minimala artikel om detta, så ser ni att alla tåg mellan Alvik - Odenplan och Västra Skogen - Kungsträdgården var inställda på grund av elfel. Detta medför att alla tåg går på halvfart, eftersom SL tydligen måste sätta in färre tåg när det är stopp längst en sträcka. Vilket gör att folk försöker packa sig som sardiner på varenda tunnelbana. För att komma till Alvik. För att sedan ta ersättningsbuss, som bara en tiondel av tunnelbanan rymmer - alternativt tvärbanan. Vilket i sin tur innebär att fler linjer blir överbelastade, eftersom människor väljer alternativa vägar...



Kön till vänster om denna bild ringlade genom alla trappor, förbi perrongen - Som gick att se på bilden tidigare. Och fler tunnelbanor kom.

Alltid lika bra jobbat SL! ♥

Kommentarer
Postat av: Karin

2010-09-30 @ 22:42:21
URL: http://silverrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

Är sååå glad att jag slapp åka in till stan idag och bara behövde gå 5 min till min praktikskola :D

2010-09-30 @ 22:43:01
URL: http://silverrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0