En höstpromenad!

Nu har jag städat i halva lägenheten! Känns riktigt bittert att inte hinna klart resten idag, men nu är jag bara typiskt pessimist igen. Bättre att göra det ordentligt imorgon, än att göra det halvdant idag.
Annars så var Robin över för att få lite hjälp. Vi tog en lång härlig promenad i höstvädret.

Valle kämpade desperat med att få Robin att springa. Förresten, visst har Robin köpt fina kläder?

Självklart slutade vår promenad i en av Valles favoritparker, där det finns fem rutchkanor!

Jag njöt verkligen av hur vackert det kan vara där vi bor. Hösten är sannerligen en färgprakt!


Valle tränade med Robin, och lärde sig direkt hur man skulle flåsa av ansträngning.

Valle tycker att Robin faktiskt också kan åka i röret. Men han var för feg!

Vi gick sedan vidare, och hamnade vid en skolgård. Robin och Valle fortsatte och leka, småbarnen då!

Det här konstiga röret fanns också där. Har ni någonsin sett en så konstig klätterställning?

Den obligatoriska bilden på mig ska också få vara med! Fast den var mindre smickrande.

Visst smälter man över hur vackert det är?

Bustrollen busar vidare.

Fast, det får plats med gos också! Mindre smickrande vinkel igen....

Massa gos!

Vår fina damm. Jag har egentligen ingen aning varför de anlagt en damm vid en stor väg, men jag är glad för att de försöker i alla fall.

Även om den är full av alger...

Allt avslutades i centrum med en smaskig middag. Valle slukade i sig korven innan vi ens hann få vår beställning.

Om nom nom!

I centrum hade de även en ekologisk marknad med småstånd. Där köpte jag Ekologiska tuggummin till min sambo! Han var något besviken över att smaken gick över så fort, men jag tyckte de var riktigt bra som uppfräschare. Jag köpte Spearmint smak, men det fanns även med mint och några andra smaker.
För er som inte orkar gå in på länken ovan, så är tuggummit biodunamiskt och nedbrytbart. Det kommer från mayakulturens regnskog, och eftersom endast latex (som gummit framställs från) kan utvinnas från Chicozapote-träd i regnskogen, och inte utanför, bidrar denna produkt till ett hållbart företag för regnskogens fortlevnad.
Ståndet jag handlade tuggummina från ska tydligen komma från Aroha, ifall ni blir intresserade av att köpa.

Kommentarer
Postat av: Robin

Klockren dag ^^



fett fina bilder <3



Bästa bilden är när valle "pussar" mig på näsan hahaha :P

2010-09-25 @ 22:28:51
URL: http://www.nattstad.se/St.%20Agontine
Postat av: Fredrika

åh mys dag!! Pussa Valle massor från mig hanna! :) <3

2010-09-26 @ 21:58:49
URL: http://nattstad.se/Fredriqa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0