Valle på äventyr utan mamma.

Nu sitter jag och bloggar i min säng! Egentligen är det dags att sova nu, men jag kände att jag ville skriva ned ett kort inlägg för idag i alla fall. Valle har nämligen åkt på sin semester till Stor Uman nu (Norr om Umeå)! Jag var och vinkade av honom vid tåget, som han åker med tillsammans med sin farmor och Robin!
Resa till Storuman

Valle var riktigt exalterad över att åka tåg, och brydde sig egentligen inte om något annat än att hinna med det innan det skulle åka. Därför skrek han förtvivlat när tåget rullade in på perrongen medan jag och Robin handlade dricka i pressbyrån. Det är förstås att en 3-åring inte kan förstå att det är 30 minuter innan tåget ska gå, men att han skulle te sig helt hysterisk kändes lite galet.
Resa till Storuman
Det syns visserligen inte här, men 10 sekunder efter detta kort skrek han rakt ut, hoppade upp och ned och viftade med armarna, eftersom han tyckte vi skulle skynda oss på innan tåget gick!


Här har Valle placerat sig på sin plats i tåget. Innan jag vinkade av honom hade jag klätt av honom, virat in honom i en filt och packat upp hans kudde. Jag tror att han kommer ha riktigt roligt på sin semester! ♥

Däremot när jag var på väg in till centralen var det fullständig kaos på min tunnelbana. Detta eftersom det var ett gäng hulliganer som skulle på match i Globen precis när vi skulle in till Valles tåg. Lagom vid Rådmansgatan meddelande vår tunnelbanechaufför att han inte planerat att stanna förrens han nått Globen, eftersom polisen meddelat att 200 **** (jag uppfattade aldrig vad han sa för något när jag lyssnade, trodde jag att han sa reportrar) skulle kliva på tunnelbanan. Med 2 kassar och 2 väskor packning, en Herr Nilsson, avklädda ytterkläder och en resfebrig 3-åring, kastade jag mig av tunnelbanan och parkerade på närmaste perrongsoffa. Lagom okoncentrerad över vad de faktiskt sagt i högtalaren, klev jag stressat på nästa tunnelbana och ställde Valle i ett hörn vid dörrparet. Det var ett riktigt stort misstag, eftersom, mycket riktigt, 200 supportrar gick på tunnelbanan vid Hötorget. De gormade och stojade, skrek argt och hejade, klappade och drönade och var obotligt jobbiga. Poliserna som befann sig på perrongen slet ut vissa, och skickade in dem vid dörrpar längre ned på tunnelbanan, och tillslut ställde sig 2 poliser vid varje dörrpar längst hela tunnelbanan. De jobbiga personerna, som till och med dunkade på tunnelbanan och tyckte närmast försöka välta den, var mycket upprörda över hur poliserna skötte sig och gnällde konstant. Tillslut rullade tunnelbanan igång, och började köra. Valle var redan då skräckslagen och ville gå av. Han skakade med stirrig blick, upprepade sig gång på gång med orden "Mamma, jag vill gå av, jag vill gå av mamma, jag vill gå av, jag vill gå av mamma..". Jag höjde rösten rätt högt till honom, och sa; "Det är ingen fara gubben, polisen är här - gubben i självlysande kläder - han tar hand om oss". Polisen hörde, obviously, vad jag sa och tröstade Valle. Tillslut bubblade min kära son på och sa högt; "Du, jag ska till farmor i t-centralen! Du - polisen - jag ska åka tåg..", och då valde polisen att sluta prata med honom. Det gick uppenbarligen inte att få tyst på honom.
Men sagan är inte slut än! För lagom när vi rullar in på T-centralen är det helt fullt på perrongen där också, så tunnelbanan väljer att köra förbi stationen. Samt Gamla stan. Och Slussen.. Nej. Tunnelbanan valde inte att stanna förrens vi nått Globen. Där fick jag bära 2 kassar och 2 väskor packning, en Herr Nilsson, avklädda ytterkläder och en resfebrig 3-åring till tunnelbanan på andra sidan perrongen - genom en hel hjord av hulliganer som skriker, klappar, knuffas och visar absolut ingen respekt för småbarn.
Och så undrar ni varför jag är en lat tjockis - hellre det än en skrikande sportfanatiker som har pragmatiska problem i vårt moderna samhälle.

Nej, nu ska jag sova! Imorgon lägger jag upp bilderna på lilla Sigges paket innehåll - Då är nämligen Valle, Farmor och Robin framme och har kunnat lämna paketet! Imorgon lägger jag även upp bilder på hur min Sambo och Valle leker här hemma (då kanske jag har lyckats övertala min sambo att få lägga upp de pinsamma bilderna, haha! ) Samt så ska jag även diskutera min lektionsplanering lite.
God natt!

Kommentarer
Postat av: sofia

Söt Valle är...dom är så goa när dom har resfeber och ska åka iväg så där.

Tycker fortfarande vi borde träffas så killarna får leka lite:)

2010-09-29 @ 09:10:52
URL: http://viggosmami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0